انجام پایان نامه ارشد الهیات | انجام رساله دکتری الهیات

انجام پایان نامه ارشد الهیات | انجام رساله دکتری الهیات

جمع بندی

تدوین کنندگان قرارداد کار این اصطلاح را بر اساس فقه و قانون مدنی گرفته اند که به موجب این قرارداد شخصی از نیروی کار دیگری استفاده می کند.قراردادکار سه رکن داردکه شامل کارگر (کسی که در مقابل مزد کار می کند) کارفرما (کسی که به خواست کارگر برای او کار انجام می دهد) و کارگاه (محلی که کارگر از کارفرما درخواست کار می کند). در قراردادکار باید اهلیت طرفین و قصد ورضای آنها وجود داشته باشد و همچنین باید کار مورد قرارداد بر خلاف شرع اسلام نباشد و موضوع آن نیز معین باشد. 
قراردادکار دو نوع است: قراردادکار با مدت موقت و قراردادکار با مدت غیر موقت. قراردادکار موقت همانطور که از اسم آن پیداست قراردادی است که مستمر نیست قراردادکار با مدت غیر موقت جنبه مستمر بودن دارد و اگر مدت در آن ذکر نشود دائمی است .
گاهی اوقات قراردادکار صحیح واقع شده اما به دلایلی منحل می شود: از جمله اینکه اجرای کار توسط یکی از طرفین غیر ممکن باشد.گاهی عدم اجرا حالت موقت دارد که برای این حالت باید به عرف مراجعه کرد. و گاهی هم قراردادکار بوسیله پایان یافتن طبیعی به پایان می-رسد این زمانی است که مورد تعهد انجام گرفته و گاهی بدلیل فسخ به پایان می رسد.  

نتیجه

از انجام پایان نامه ارشد الهیات حاضر می توان نتیجه گرفت:

از نظر فقه و حقوق مدنی اجاره اشخاص عقدی صحيح است كه تمام شرايط صحت یک معامله (از لحاظ طرفین و مورد معامله) دارا می باشد و تمام آثاري كه فقه و قانون بيان كرده اند  بر چنين عقدي مترتب مي باشد. 
بر اساس این دو قانون  اجیر خاص نمی تواند برای دیگری کاری انجام دهد مگر اینکه انجام عمل با اجاره ی اول منافات نداشته باشد.اگر اجیر خاص برای غیر مستأجر کاری انجام دهد، مستأجر می تواند اجاره ی خود را با اجیر فسخ کند و در صورتی که هیچ کاری برای او انجام نداده باشد می تواند اجرت المسمی را از اجیر بگیرد.
در فقه و قانون مدنی اجیر مطلق می تواند برای دیگری هم متعهد به انجام کاری گردد چون هیچ منافاتی با عقد اجاره ی اول ندارد.
اگردر عقد اجاره، مباشرت اجير مثل اعمالي كه مستأجر نفس عمل مورد نظرش مي باشد، جايز است كه اجير اول به اجير ديگري واگذار كند كه عمل مذكور را انجام دهد. 
اگر اجیر برای دیگری کار را به صورت تبرعی انجام دهد، عمل اجیر جز آن دسته از کارهایی است که عادتا به آن اجرت تعلق می گیرد که در این صورت مستاجر مخیر است بین فسخ یا حفظاجاره ی خودش واگر نخواهد اجاره را فسخ کند می تواند اجرت المثل عمل انجام گرفته را از اجیر یا شخص ثالث مطالبه کند،امااگر عمل اوازکارهایی باشد که عادتا در ازای این کار به آن اجرتی تعلق نمی گیرد برای مستاجر چیزی نیست. اما در حقوق مدنی چون اجیر باعث تلف شدن منفعت بوده اجرت المثل را از او می گیرد.
درفقه و حقوق مدنی اجرت باید میزان و نوع آن معین باشد، درمورد اجرتي كه پيمانه اي ياوزني يا عدديست آن را به يكي از اين امور معيّن كنند.و اجیر باید کار مورد تعهد را انجام دهد وبه مستأجر تحویل دهد تا مستحق در یافت اجرت گردد. در حقوق مدنی آمده است که می شود بعد از اتمام کار برحسب زمان کار اجرت را تعیین کرد.
اگرعيب در اجرت آشكار شود، در صورتي كه اجرت معّين باشد،اجير مي تواند اجاره را فسخ كند ويا ارش بگيرد.
از نظر فقه هرگاه برای مورد اجاره دو اجرت قرارداده شود، بنظر می رسدکه چنین اجاره-ای صحیح باشد.چون هم فعل و هم عمل معین است و هیچ گونه ابهامی در این زمینه وجود ندارد. در حقوق مدنی نیز چنین اجاره ای صحیح می باشد.
در فقه و حقوق مدنی  بطلان نتيجه ي فساد در اركان اصلي عقد به همين جهت نيز، از آغاز آن را بي اعتبار مي كند، اما فسخ در عقد بعد از انعقاد ايجاد مي شود در اين صورت عقد منفسخ مي شود و نه باطل. عقد باطل نه تنها در آينده اثر نمي كند، در گذشته نيز نفوذ نمي كند و زمانی که عقد اجاره فسخ یا باطل می شود تعهد میان طرفین عقد از بين مي رود و فقه و حقوق مدنی آنها را ضامن تلف و نقص عين و منافع از بين رفته مي دانند. از نظر فقه هر گاه تلف قبل از  انجام عمل باشد اجاره باطل می شود اما از نظر حقوق مدنی مستأجر حق فسخ دارد. 
اهمیت کار و نقش اساسی آن در تحولات اقتصادی و فرهنگی جوامع، آگاهی از قراردادکار برای اقراد جامعه ضروری می سازد می شود گفت که مبنای قراردادکار در جوامع صنعتی امروزی بر اسای اجاره اشخاص در فقه است . منتها مواردی در قراردادکار مطرح شده که در فقه نیامده از جمله تعطیلات، مرخصی ها،و ....و از لحاظ شرایط طرفین عقد و کار مورد قرارداد و ارکان آن با هم شباهت دارند. قرار دادکار جنبه حمایتی دارد و کارگر با وجود آن احساس امنیت شغلی می کند.

جهت دانلود فایل کمکی انجام پایان نامه ارشد الهیات کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه ارشد الهیات و همچنین انجام رساله دکتری الهیات با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۱/۰۱/۰۹
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و دکتری انتقال تکنولوژی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری انتقال تکنولوژی

انجام پایان نامه انتقال تکنولوژی همانند  [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۵
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری بتن

انجام پایان نامه بتن که به صورت آزمایشگاهی صورت می گیرد از موضوعات مهم در رشته عم [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۴
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری مشاوره خانواده

در راستای آموزش انجام پایان نامه مشاوره خانواده در این بخش نمونه نتیجه گیری پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۱
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب